Deventer Bomenstichting 1990 - 2015

25 Jaar  Deventer Bomenstichting

Beste bomenvrienden,

Op 30 mei j.l. hebben we het 25 jarig jubileum van de DeventerBomenstichting gevierd met een  feestelijke excursie, met een groot aantal donateurs, naar het Arboretum Poort Bulten in de Lutte.

Na de koffie en een voortreffelijke lunch werd de groep opgesplitst in een drietal groepen en gingen we o.l.v. gidsen wandelen in het park.

In het prachtige Arboretum park hebben we tijdens de rondleiding kunnen genieten van vele bijzondere bomen en boompartijen, de mooie doorkijkjes en de verschillende kleuren.

Na afloop was er thee en gingen we weer met veel mooie indrukken richting Deventer.

logos boomfeestdag2015

De landelijke boomfeestdag was dit jaar op woensdag 18 maart. In Deventer vierden we de boomfeestdag dit jaar bij de camping op de Worp. Vanwege de werkzaamheden voor Ruimte voor de Rivier langs de IJssel was de beplantingssingel bij de camping gedeeltelijk gerooid. Om de camping opnieuw landschappelijk in te passen was deze plek op deze dag de plantlocatie.
Vanwege het project Ruimte voor de Rivier werd de boomfeestdag georganiseerd in samenwerking met waterschap Groot Salland.
De kinderen die aan de boomfeestdag mee deden waren te gast bij de camping op de Worp.
Ongeveer 50 kinderen hielpen met planten van een nieuwe haag, enkele bomen en een singel van struiken.
Het thema van boomfeestdag dit jaar was: ‘Bomen en Water’. Dit thema heeft te maken met de gelijktijdige landelijke waterschap- en Provinciale Staten- verkiezingen op deze dag.

Na het planten van de eerste boom gingen de kinderen bomen “beleven” met opdrachten en educatieve spellen, onder deskundige begeleiding van De Ulebelt, Deventer Bomenstichting, het IVN en vogel- werkgroep “IJsselstreek”. Het Groenbedrijf begeleide de kinderen bij het planten van de bomen en struiken.